poniedziałek, 29 września 2014

Jak kto jest mieć aparat na zęby?

Z tego co wiem to wiele osób ostatnio zaczepiało mnie i się pytało " jak to jest mieć aparat na zęby?", " czy to boli? ", dlatego postanowiłam ,że krótko i miejmy nadzieję, z sensem opiszę jak kto jest mieć aparat na zęby i co się z nim wiąże. Mam nadzieję, że tym którzy będą mieć zakładany aparat, moja opinia trochę im ułatwi sprawę i dowiedzą się jak to wszystko wygląda. Na wstępie jeszcze powiem,że aparat mam już okrągłe dwa lata, a właściwie lekko ponad dwa,bo zakładany miałam go w sierpniu 2012,a ściągany miałam mieć dokładnie miesiąc temu, jednak nie wszystko jeszcze zostało dokładnie wyprostowane,więc będę musiała jeszcze trochę sobie poczekać. W każdym razie, przed założeniem stałego aparatu, nosiłam wyjmowany,jednak dla mnie było to zbyt uciążliwe i nie chciałam go nosić, także zdecydowaliśmy się na aparat stały :)


 - Jak wyglądały pierwsze wizyty przed założeniem aparatu?
No to jak każdy chyba powinien wiedzieć, że najpierw trzeba się zapoznać z kosztami, ortodontka musi wykonać model naszej szczęki i zapoznać nas z całym przebiegiem procesu leczenia. 

- Przebieg zakładania aparatu.
Czyli to co interesuje wszystkich przed założeniem aparatu no i oczywiście tych którzy aparatu nie muszą nosić, ale zżera ich totalna ciekawość. Cały proces wcale nie boli, pani/pan musi przyczepić na każdy ząb tzw. zamek do którego będą przyczepiane różnorakie druty, oczywiście klej musi się zestalić by wszystkie metalowe rzeczy nam nie odpadły no i na sam koniec wg życzenia każdy z nas może wybrać sobie dowolny kolor tzw. gumek, tak jak mówiłam na samym początku zakładanie aparatu nic nie boli, trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość bo wszystko trwa od godziny do dwóch :) 

- Czy przy noszeniu aparatu bolą zęby?
Przy comiesięcznej wizycie, zęby mają prawo boleć Cie od dwóch do trzech dni, jednak nie zawsze bolą, wszystko zależy od tego jak mocno lekarz przykręci druty i czy w ogóle coś zmieni. Ale z reguły nic mnie nigdy nie boli :) 

- Czy zmienia się głos, a buzia wygląda inaczej?
Z tego co mi się wydaje kształt szczęki nie zmienił się, wiadomo, że uśmiech wygląda troche inaczej, ale budowa wydaje mi się, że pozostaje taka sama, zależy jaką kto ma wadę. Głos się nie zmienia, nie seplenię, nic z tych rzeczy, ale jak już wcześniej powiedziałam,  wszystko zależy od tego czy masz i jak wielką wadę zgryzu. 

- Ile to kosztuje? 
No niestety ale samo założenie aparatu jest strasznie kosztowne, bo płaciłam ok. 3800 za łuk górny i dolny, można jednak aparat zakładać tylko na jeden z łuków cena wtedy jest mniej więcej o połowę mniejsza,u mnie jednak konieczne było założenie obydwóch. Do tego dochodzą comiesięczne wizyty za które płacę 100zł no i oczywiście za usterki płaci się dodatkowo (np. za zerwanie łuku lub jakiegoś zamka).






- Czy warto nosić taki aparat? 
TAK! Zęby naprawdę niesamowicie szybko się prostują, wszystkie zęby wchodzą na swoje miejsca, tak, że twój uśmiech jest nie do poznania, naprawdę wszystko jest tak niemożliwe, sama byłam zdziwiona jak po roku czasu właściwie już wszystko miałam wyprostowane i wystarczyło sobie tylko poradzić z lekkimi szparami no i korzeniami :) Jak najbardziej aparat ortodontyczny mogę polecić wszystkim którzy mają jakąkolwiek wadę, jest to naprawdę super sprawa! 



Nosicie aparat? A może będziecie nosić? 
Piszcie swoje doświadczenia w komentarzach!




44 komentarze:

  1. nosiłam aparat przez 2 lata i dokładnie wiem co to znaczy przez pierwsze 4 comiesięczne wizyty bolały okropnie, jeść mogłam tylko i wyłącznie jogurty ale po zdjęciu aparatu jestem okropnie zadowolona z efektów :)
    http://variouseverything.blogspot.com/2014/09/hello-atumn.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na razie na dole i za miesiąc mam zakładaną górę ;D Jak dla mnie jest ok,pierwszy tydzień jest okropny ;p
    byolqa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam aparat przez kilka lat, ale taki wkładany. Bardzo bym chciała na stałe, super post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. masz jakies zdjecia przed zalozeniem aparatu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie nosiłam, ale pewnie będę niedługo :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez mam aparat, na początku masakra, miałam wadę zgryzu, ale teraz... :) pięknie jeszcze troszkę muszę nosić aby dół był jeszcze piękniejszy ;)
    http://szarlotkaa999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post, mi na razie dentystyka powiedziała, że nie muszę nosić stałego (trzy lata nosiłam wyjmowany) i na razie mam całkowity spokój z aparatami na zęby :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. No co ty :) Można jeszcze duzo rzeczy z tego zrobic ale mi juz nie starczyło gumek :(
    Klikam obserwacje! :)
    zechcialabys zostac moja czytelniczką? :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciesze sie ze zaobserwowałaś :) Obiecuje ze nie zawiode i bedziesz mogla znaleźć na moim blogu cos dla siebie :3

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. ja kiedyś miałam wyjmowany ;p

    obs/obs?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja kiedyś nosiła aparat, na górne zęby zapłaciłam 1.500 i tak jak u cb każda wizyta 100 zł, ale za wszelkie usterki nie płaciłam i Bóg zapłać ponieważ nie raz zdarzyło mi się zerwać zamek przy gryzieniu twardych cukierków hahah.
    Ps. u mnie po założeniu była masakra ryczałam z bólu, ale nawet już po tygodniu sporo mi się wyprostowały :)

    Przepraszam jeszcze za spam, ale mam do cb prośbę, mogłabyś kliknąć u mnie w linki w ostatnim poście, z góry bardzo dziękuję<3
    http://carolin-blog.blogspot.com/2014/09/sweaters-from-sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam aparat ale taki na noc
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ja właśnie mam mięć, ale niesamowicie się boję, że będzie mnie bolało :c
    http://kiasob.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bardzo chciałabym mieć stały aparat na zęby, ale coś mi się wydaje, że w najbliższym czasie nie będzie takiej okazji :) Ogólnie mnie bardzo podoba się aparat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaobserwowałam x

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia x :).
    http://dyaara.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. też mam aparat <3
    zapraszam do mnie ja obserwuje
    http://meeaningoflife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. hej , świetny blog i post . Mam bloga dwa miesiące i dopiero się uczę , mogłabyś w wolnej chwili zajrzeć do mnie gdy by było coś nie tak napisz mi w komentarzy na pewno to poprawię i zaobserwuję na stałe
    http://diffrentcholy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. też miałam kiedyś aparat, wszyscy mieli ze mnie bekę... ;)
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post, też za niedługo będę mieć zakładany.
    Zapraszam do mnie dopiero zaczynam :) http://love-inaczej-inna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Pasuje Ci ten aparat. Śliczna bluzka ;)
    www.marrtab.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też nosze aparat i potwierdzam wszystko co sprecyzowałaś w tym poście <3
    http://fajnablonditoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko że ja staram się go nie eksponować, ponieważ za bardzo się w nim sobie nie podobam

      Usuń
  23. Niedługo zakładają mi i strasznie sie boję. Mam wadę zgryzu, która spowodowała "starcie" jednego z zawiasów i teraz w każdej chwili moze mi wypaść szczęka, a wszystko przed zęby wysunięte do przodu... długa historia, ale mam nadzieę że będzie oki :( Dziękuje za przedstawienie i wyjaśnienie mi kilku spraw, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo spodobało mo się jak piszesz bloga. Każda notka ma sens i bardzo dobrze Ci idzie. Ja życzę Ci jak najlepiej w blogowaniu. Pozdrawiam i zapraszam http://rebellleflour.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też mam aparat na ząbkach więc zdecydowanie wiem o czym piszesz haha :)

    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze chciałam mieć aparat :) ślicznie z nim wyglądasz <3
    xx

    ladyfashworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie noszę, ale Ty ślicznie w nim wyglądasz <3

    http://jeta-jeeta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  29. Fajne zdjęcia super wpis
    ! Zapraszam: http://blogmanekineko.blogspot.com/
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a z pewnością zrobię to samo

    _manekineko_
    blogmanekineko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja noszę zdejmowany. Teraz mam dostać jakiś inny, mocniejszy, ale też wykładany. Mimo wszystko nie wyobrażam sobie jak mogłabym mieć stały. Tak jakoś... Wydaje mi się to straszne. Ha, ha! Taka panikara ze mnie trochę :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    Kolejny bardzo fajny post :)
    Bardzo podoba mi się design bloga *.*
    Dodaję do zakładek i czekam na kolejną notkę

    Czy mogłabyś poklikać w banery? Odwdzięczę się obserwacją <3

    http://kate-and-her-world.blogspot.com/

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja nosiłam aparat 3 lata. Jejku mnie tak bolało ;C

    OdpowiedzUsuń
  33. Odpowiedzi
    1. odezwij sie prosze do mnie na meila dmalegowska@gmail.com poniewaz nie moge wyslac wiadomosci prywatnej do Ciebie na facebooku a meila nie moge twojego znalesc a mam dla Ciebie ciekawa propozycje :)

      Usuń
  34. Nic szczególnego mieć aparat na zęby. Jak ktoś nie ma czym się zajmować, to się jara i chwali metalem na zębach XD
    Nosiłam kiedyś aparat, ściągnęłam rok temu i mogę się szczycić prostymi zębami, joł !

    mój blog- ultradefensless

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze nie zauważyłam, żeby ktoś się chwalił 'metalem na zębach' jak ty to napisałaś :)

      Usuń
  35. Ja zawsze chciałam nosić aparat, bo moje zęby nie są ultraproste. U góry może jakoś specjalnie tego nie widać, ale ja to czuję i bardzo mnie to denerwuje :(

    http://bsylwia.blogspot.com/
    Sylwia Bajera Photography - FB

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja nosiłam tylko aparat na noc i na początku nie umiałam się do niego przyzwyczaić, choć już po tygodniu spokojnie w nim spałam :)
    Aktualnie już go nie noszę.
    Bardzo ładne zdjęcia :D

    Mój blog klik!

    OdpowiedzUsuń
  37. świetne zdjęcia, ja nie muszę nosić nosić aparatu, ale mój brat tak i na jego przykładzie muszę przyznać, że różnica jest niesamowita :)

    skoneczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Love the color of your tee shirt. Amazing! Would you like to follow each other?


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
  39. Śliczne zdjęcia!
    Ja na szczęście nie muszę nosić aparatu :)

    http://d-amns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń